CicloTrail Running

BICICLO-TRAIL RUNNING :)

20-21 aprilie 2017

Traseul: Predeal – Piatra Arsa (Bucegi) – 90 km 1800+ (dus-intors)

Amicii: Katona Alpar si Hadnagy Peter

La vestea ca la sfarsitul saptamanii va fi vreme superba, m-am bucurat foarte mult, dupa atatea week-end-uri ploioase. Am acceptat imediat propunerea lui Alpar sa mergem cu bitele in muntii Bucegi. Am fost motivat si de faptul ca unii dintre prietenii si colegii nostri de la CSM Rupicapra, urmau sa ia startul la Transylvania 100K. Mi-a placut ideea sa urcam in Bucegi sa-i intampinam si sa-i incurajam de pe traseu.

Am plecat vineri dupa serviciu. Peter era deja in zona de mai multe zile in interes de serviciu, epuizat de atata munca intelectuala :)
Am ajuns seara tarziu la Sacele unde am fost gazduiti de doi prieteni foarte buni. Cu asa gazde bune, e greu sa te abtii de la mancaruri si bauturi deliciose si imbelsugate, asa ca, ne-am culcat destul de tarziu. Planul pe a doua zi era sa pedalam pana la Piatra Arsa, in Bucegi, iar de acolo sa facem cateva alergari mai scurte in diferite directii ale traseului de la Transylvania 100K pentru a intampina colegii.

Dimineata ne-am trezit tarziu dupa o noapte lunga cu mancare si bautura buna :)
Ne-am mobilizat repede si am hotarat sa plecam din Predeal pe biciclete. A fost o urcare lunga si frumoasa, partea deosebita si interesanta a traseului fiind intre Sinaia si Piatra Arsa, pe un drum de munte asfaltat, ca in strainatate, cu o priveliste magnifica mai ales in zonele superiaore ale traseului. Cred ca iubitorii de ciclism care traiesc in zona, sunt foarte norocosi sa aiba acest traseu atat de frumos la indemana.

Am ajuns la Piatra Arsa exact la timp, fiindca prognoza se schimbase si la ora 14 a inceput o rafala serioasa. Ne-am retras in cabana sa asteptam linistirea vremii. Ploaia s-a oprit relativ repede, insa pe cer s-au instalat nori grei si vantul a inceput sa bata salbatic. Am iesit totusi in alergare catre varful Caraiman.

In nici cinci minute cerul s-a dezlantuit din nou intampinindu-ne la Babele cu grindina si vant puternic. Din acel moment nu ne-am mai gandit decat la colegii nostri de pe traseu. Ne-am intors la Piatra Arsa si am coborat pe Jepii Mari pentru a-i intampina si incuraja. Ploua continuu, eram uzi pana la piele. Colegii nu au sosit la timpul stabilit, iar de la voluntarii de la punctele de control nu am reusit sa aflam nimic despre ei. Am urcat din nou la Piatra Arsa si am plecat catre lacul Bolboci, am intalnit concurenti uzi pana la piele si munciti de vremea grea.

Era aproape ora 17, batea vantul, iar noi eram uzi leoarca. Nu prea aveam chef sa ne urcam pe bite si sa coboram pe serpentine :) Ne-am tot incurajat unul pe celalat. In sfarsit am primit vesti si despre amicii nostri. Erau pe traseu, rataciti, cu intarzieri mari fata de timpul propus, dar bine, sanatosi. Ne-am linistit un pic si am inceput sa coboram catre Sinaia. Baia rece primita in timpul coborarii am combinat-o cu flotari si genoflexiuni, ca sa alungam amorteala :)
Pana am ajuns la masina s-a oprit si ploaia. Ne-am bucurat foarte mult cu gandul la colegii nostri.

A urmat din nou o noapte lunga in compania prietenilor de la Sacele care ne-au asteptat cu o cina foarte gustoasa si bogata.

Dimineata trezirea  nu a fost usoara, dar vremea in sfarsit frumoasa si buna, ne-a pus din nou in miscare. Am urcat in Poiana Brasov, unde mi-a placut ca drumul era inchis multumita maratonului din Brasov. Am beneficiat chiar si de incurajarile voluntarilor, care au fost pe traseul de alergare. Din poiana, am coborat la Rasnov si de acolo am mers la Bran sa ne intalnim pritenii sositi de la Transylvania 100K.

Drumul dintre Rasnov si Bran a fost cea mai urata parte a excursiei noastre. Sunt foarte suparat de atitudinea si comportamentul unor soferi, care nu ezita sa depasesca chiar daca din sens opus vin biciclisti. Chiar nu pot numara pe degete pe o distant de 8 km, de cate ori am fost nevoit sa ies de pe carosabil sa incapa soferul inconstient care ignora in totalitate un biciclist.

Am avut un week-end frumos, cu multa miscare, alaturi de priteni dragi. Va recomand, celor care iubesc bicicleta, traseul dintre Sinaia si Piatra Arsa, respective Brasov-Rasnov prin Poiana Brasov, iar celor care iubesc alergarea montana, Bucegiul este un playground imens cu foarte multe locuri minunate :)