Alergarea e placuta si iarna! 10 ponturi pentru alergarea prin zapada

Alergarea e placuta si iarna! 10 ponturi pentru alergarea prin zapada

Chiar daca e iarna, alergarea poate fi placuta!
Iata 10 tips-uri despre cum sa transformi o alergare in miez de iarna intr-o experienta faina.



1.Motiveaza-te!

Cand e iarna, la 5 dimineata inca e intuneric. E greu sa te ridici din pat, dar sa mai si iesi din casa sa alergi... Asa ca cel mai bine e sa te intelegi dinainte cu unul sau mai multi camarazi, sa fixati o ora si un loc de intalnire. In felul asta, mai de voie, de nevoie sau …rusine... tot va trebui sa te duci. Doar nu o sa ii lasi pe ceilalti sa te astepte la marginea padurii in frig si ceata. Cu siguranta la fel vor gandi si ei, nu o sa te lase singur J Asadar va motivati unii pe ceilalti.




2. Ai grija de picioare!

Cum te opresti putin, picioarele ingheata. Ai grija sa porti sosete mai groase, dar care in acelasi timp sa pastreze piciorul uscat. Alege papuci de alergare cu talpa putin mai groasa, caci vor izola mai bine piciorul de stratul rece de zapada. Obligatoriu poarta Gaitere! In felul acesta zapada nu va intra in papuci iar soseta va ramane uscata.

3. Imbraca-te adecvat!

Imbraca-te in stil “ceapa”. Mai multe straturi, din materiale sintetice speciale si polar. Simplu! Daca simti nevoia, poti sa-l dai jos cel de deasupra.

Foloseste haine cu fermoare, atat in dreptul gatului si a pieptului cat si la subrat. Pot fi foarte utile daca te incalzesti. Daca bate vantul, poarta o foita sa te protejeze. Imbraca-te in asa fel incat la inceputul antrenamentului sa simti o usoara senzatie de frig. Odata cu primii 1000 de metri alergati, senzatia va disparea. Protejeaza-te de frig purtand caciulita, buff si manusi. Daca le ai la tine dar le tii in buzunar (nu cumva sa te opresti sa ti le pui, ca nu da bine “morning run”-ul  de pe Strava cand il vei posta pe Facebook de la birou, pe la amiaza :) ) nu o sa te ajute cu nimic.

4. Fa-te vazut!

Iarna nu-i ca vara! :)  Se lumineaza de ziua tarziu si se intuneca devreme. Daca ai decis sa nu-ti lasi camarazii sa te astepte si faci o alergare dimineata devreme, ai grija sa porti haine cu benzi reflectorizante. Recomandare valabila si pentru alergarile de dupa-amiaza, seara sau noapte. Daca alergi in oras, mergi prin zone bine iluminate si fara trafic auto. La alergarile de trail, pe langa haine cu benzi reflectorizante, ia la tine si o frontala. Vei fi vazut de la distanta si vei vedea si tu pe unde calci.

5. Fa o incalzire temeinica!

Inainte sa pornesti, fa o incalzire cat sa iti pui sangele in miscare, dar sa nu transpiri.  Daca trebuie sa iti astepti camarazii, nu sta! Topaie, invarte-te, intinde-te, fa genoflexiuni, orice numai sa nu te cuprinda frigul. Daca pornesti dardaind de frig, acest lucru iti va afecta preformanta (ritmul, respiratia etc)… si iar nu o sa dea bine la “morning run”-ul din Strava :)

6. “Directia vantului?!”

Da! Inainte sa pornesti in alergare, fa o planificare a rutei in functie de directia vantului. Porneste intotdeauna cu vantul in fata. Esti inca odihnit si iti permiti un efort in plus. In felul asta la intoarcere, cand vei fi deja obosit,  vantul iti da o mana de ajutor si bate din spate. Ai grija sa porti o haina wind stopper!

7. Lasa viteza deoparte!

La alergarea de iarna cea mai importanta e … alergarea. Antrenamentul e de rezistenta si de ce nu de placere, asadar nu incerca sa iti faci un PB de viteza.  Alearga, simte-te bine si savureaza peisajul: copacii incarcati de zabada, lumina difuza, fulgii de nea.

8. Schimba-te rapid!

Dupa ce ai terminat antrenamentul nu sta la povesti la marginea padurii cu camarazii. Fa asta abia dupa ce iti schimbi hainele. Oricat sunt de bune, tot se umezesc de la transpiratie, asadar pune-ti haine uscate. Chiar daca sunt reci cand le iei pe tine, nu conteaza, se vor incalzi imediat. Apoi, in timp ce faci un stretching bun, ai timp de povesti.

9. Hidrateaza-te!

Iarna metabolismul e afectat de frig. Atat inainte, dar mai ales dupa antrenament hidrateaza-te. Foloseste fie formule isodrink, fie apa sau macar ceai cald. Si mai bine… dupa antrenament, daca aveti timp, mergeti cu totii la un ceai fierbinte!

10. Ingrijeste-ti echipamentul!

Dupa alergare, cum ajungi acasa, pune-ti echipamentul la uscat. Ca sa iti usuci papucii mai repede nu ii pune in uscatorul de rufe sau pe calorifer. Cauciucul se va inmuai si se vor rupe mult mai repede. Plus ca se vor rigidiza in asa hal ca la urmatoare alergare te vei umple de rani. Recomandarea: indeasa in ei bucati mari de ziar mototolit. Ziarul va absorbi umezeala si se vor usca mult mai repede. Doar “minunata aroma” de papuc folosit va ramane! :)

 Spor la alergat si sa ne vedem cu bine, printe fulgi mari de zapada! Faget Winter Tour 2017 se apropie :) asa ca antrenati-va!




Multumim Cristian Alin Lazar pentru fotografii (antrenament Faget Winter Tour 2016)





Leave a Reply

* Name:
* E-mail: (Not Published)
   Website: (Site url withhttp://)
* Comment:
Type Code